ЖҒК жобалары
2022-2024 ЖЫЛДАРҒА ЖАС ҒАЛЫМДАРДЫҢ ГРАНТТЫҚ ҚАРЖЫЛАНДЫРУ ЗЕРТТЕУЛЕР ЖОБАСЫ
Сансызбай Қанибек Мұратбекұлы
AP13068231 «Бұрмалар мен бағдаршамдарды микропроцессорлық орталықтандырудың ұлттық жүйесінің жұмыс жасау алгоритимдерін зерттеу және өңдеу»
Жобаның мақсаты-елдің теміржол көлігіндегі микропроцессорлық жүйелердің отандық үлесін дамыту; «Қазақстан темір жолы «ҰК» АҚ магистральдық теміржол желісіне енгізу үшін бағыттамалар мен сигналдарды микропроцессорлық орталықтандырудың ұлттық жүйесінің тәжірибелік үлгісінің жұмыс алгоритмдерін зерттеу және әзірлеу; Қазақстан Республикасының транзиттік әлеуетін арттыру.
Жоба көрсеткілер мен сигналдарды орталықтандырудың микропроцессорлық жүйесін құрудың ғылыми тәсілдерін дамытуға бағытталған және келесі негізгі технологиялық компоненттерді қамтиды:
1) Қамтамасыз ететін цифрландыру:
– МПЦ жүйесінің жай-күйін үздіксіз мониторингілеу;
– көрсеткілер мен сигналдарды орталықтандыру жүйесіндегі ақауларды анықтау;
– бүкіл жүйенің сенімділігін, тиімділігін және өнімділігін арттыру үшін ақпарат беру.
2) дәстүрлі релелік жүйені микропроцессорлық техникаға негізделген зияткерлік жүйелерге ауыстыру.
Қойылған міндеттердің өзектілігі келесі бағдарламалардан туындайды:
– ҚР Үкіметінің 2017 жылғы 12 желтоқсандағы №827 қаулысымен қабылданған «Цифрлық Қазақстан» мемлекеттік бағдарламасы, онда көлік пен логистиканы цифрландыру туралы міндеттер атап өтіледі;
– Қазақстан Республикасының 2019 жылғы 31 желтоқсандағы «Нұрлы Жол» инфрақұрылымды дамытудың 2020-2025 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасында келесідей міндеттер көтеріледі:
- Аумақтарды және олардың арасындағы көлік байланыстарын инфрақұрылымдық қамтамасыз ету.
- Тиімді транзиттік, экспорттық және логистикалық инфрақұрылымды дамыту арқылы «үлкен транзитті» тартуға және экспорттық саясатты іске асыруға жәрдемдесу.
- Инфрақұрылымдық кешеннің технологиялық, ғылыми-әдістемелік және ресурстық қамтамасыз етілуін арттыру.
- Көлік инфрақұрылымы субъектілері мен тасымалдаушылардың экономикалық тиімділігі мен бәсекеге қабілеттілігін арттыру.
-Қазақстан Республикасының 2025 жылға дейінгі Стратегиялық даму жоспары, онда өнімділіктің өсуіне кедергі келтіретін кедергілерді жою жөніндегі басым бағыттар және көлік-логистикалық және сауда инфрақұрылымын дамыту міндеті айқындалады.
Зерттеудің негізгі нәтижелері:
– Сансызбай, Қ., Максат, О., Жанибек, Ш., Лаура, Т., & Сагмединов, Д. (2022). ҚАЗАҚСТАН ТЕМІР ЖОЛ ЖЕЛІЛЕРІНДЕ АВТОМАТИКА ЖӘНЕ ТЕЛЕМЕХАНИКА ЖҮЙЕЛЕРІН ДАМЫТУДЫҢ ЖАЛПЫ ҮРДІСТЕРІ. ҚазККА хабаршысы, 121(2), 414–424. https://doi.org/10.52167/1609-1817-2022-121-2-414-424.
– Сансызбай, Қ., Ведерников, Б., Тасболатова, Л., Орунбеков, М., & Шукаманов, Ж. (2022). ТАРТЫМ ТОҒЫ АСИММЕТРИЯСЫНЫҢ РТ ЖӘНЕ АЛС АППАРАТУРАСЫНЫҢ ТҰРАҚТЫЛЫҒЫНА ӘСЕРІ. ҚазККА хабаршысы, 123(4), 319–329. https://doi.org/10.52167/1609-1817-2022-123-4-319-329.
– Сансызбай, Қ., Бахтиярова, Е., Батырханов, М., Тасболатова, Л., & Сагмединов, Д. (2023). ҚАЗАҚСТАННЫҢ ТЕМІРЖОЛ ӨТКЕЛДЕРІНДЕГІ АВАРИЯЛЫҚ ЖАҒДАЙЛАРДЫ ТАЛДАУ. ҚазККА хабаршысы, 125(2), 401–411. https://doi.org/10.52167/1609-1817-2023-125-2-401-411.
Тұрақты даму мақсаттары:
Көлік тұрақты дамудың негізгі компоненттерінің бірі болып табылады.